9 Eylül 2012 Pazar

Pirinç Salatası..

Genellikle ana sıcak tarifleri denemeyi seviyorum ancak bu kez hafif bir salata tarifi denedim.. Elbette ki daha önce defalarca denenmiş bir salatadır Pirinç Salatası.. Bir de benim yorumumu görün istedim.. Özellikle kuzu pirzolanın yanında oldukça keyifli ve doyurucu olduğunu söyleyebilirim..

Malzemeler (2 kişilik)
1 çay bardağı pirinç
1 çay kaşığı et bulyon
1/2 adet küçük boy kırmızı lahana
1 adet küçük boy kırmızı biber
1 adet küçük boy yeşil biber
2 dal taze soğan
1 çorba kaşığı balzamik sirke
1 çorba kaşığı zeytinyağı (sızma)
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı kuru nane
1/2 çay kaşığı kuru fesleğen

Hazırlanışı
Pirinci yıkayıp, 2 su bardağı kaynar suyla birlikte ocağa alın. 1 çay kaşığı et bulyonu ekleyip 10 dakika kadar pişirin. Pirinçler yumuşayınca süzgeçe alın ve soğuk suyla hafif yıkayın.

Sebzeleri istediğiniz şekilde ve boyutlarda doğrayın. Benim önerim çok büyük parçalar kesmemenizdir. Çatalla yenilecekse jülyen (kibrit çöpü) , kaşıkla yenecekse konkase (tavla zarı büyüklüğünde) doğramanızı öneririm. Sebzeleri doğradıktan sonra üzerlerine tuzu ekleyip fazla zarar vermeden ovun. Bir kasenin içerisine zeytinyağı, balzamik sirke ve baharatları koyup iyice karıştırın. Yıkadığınız pirinçleri ve hazırladığınız sosu sebzelerin üzerine gezdirip iyice harmanlayın. Seçtiğiniz herhangi bir et ya da tavuk yemeğinin yanında servis yapın.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder