29 Ağustos 2012 Çarşamba

Arnavut Ciğeri ve Meltem Chef'in Soğan Salatası..

Arnavut ciğeri, ciğer sevmem diyenlerin bile çoğu zaman severek yediği, çok keyifli bir yemektir.. Benim içinse apayrı bir yeri vardır.. Geçtiğimiz hafta eşim Meltem, çok sevdiğimi bildiği bu yemeği hayatında ilk kez yaptı.. Hatta daha önce tadına bile bakmadığını çok iyi biliyorum.. Ancak itiraf etmeliyim hayatımda yediğim en lezzetli şeylerden biriydi.. Aslında blogda yayınlamayı düşünmüyordum (kendime saklamayı planlıyordum) ama haberi alan arkadaşlarımızın ısrarıyla eşimden aldığım tarifi yayınlıyorum.. Denemenizi ısrarla tavsiye ediyorum..

Malzemeler (2 kişilik)
400 gr dana ciğeri (kuşbaşı doğranmış)
50 gr kuyruk yağı (isteğe bağlı) (sotelik doğranmış)
3 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
2 çay kaşığı tuz
1 su bardağı sıvı yağ

Soğan Salatası için
2 adet küçük boy kuru soğan
Toz kırmızı biber, sumak, tuz
6-7 dal taze nane

Hazırlanışı
Ciğerlerinizi pişirmeden önce soğan salatasını hazırlamanızı öneriyoruz. Soğan salatası ve ciğer bizim için ayrılmaz bir ikilidir. Soğanları ince halkalar halinde doğrayın. Baharatları ve ince doğranmış taze naneyi istediğiniz miktarda ekleyip iyice karıştırın.

Arnavut ciğeri için bir kabın içerisinde unu ve baharatları iyice karıştırın. Ciğerleri ve kuyruk yağını baharat karışıma ekleyip her tarafına bulaşmasını sağlayın. Sıvı yağı bir derin bir kızartma tavasında kızdırın ve una bulanmış ciğerlerinizi teker teker yağa atın. Yapışmamaları için tahta bir kaşıkla çok zedelemeden karıştırın. Yaklaşık 5 - 6 dakika kızartın. Bir kevgir yardımıyla kağıt havlu konulmuş bir tabağa alın ve soğan salatası , söğüş domates ve süzme yoğurtla servis yapın..
 
Afiyet olsun.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder